Purnomo, Dian (2022) Pengaruh stres kerja, konflik dan kepuasan kerja terhadap kinerja guru pada SDN DR. Sutomo 1 Surabaya. Bachelor (S1) thesis, Wijaya Kusuma Surabaya University.
Text
abstrak.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text
cek plagiasi 2.pdf Restricted to Repository staff only Download (23kB) | Request a copy |
Abstract
ABSTRAK Indonesia merupakan salah satu negara berkembang yang pada saat ini sedang masa pembangunan. Pembangunan yang dilakukan salah satunya adalah bidang pendidikan. Setiap warga negara Indonesia berhak mendapatkan pendidikan. Dalam proses menjalankan pendidikan di Indonesia, Pancasila merupakan landasan ideologi dasar. Landasan ini bersifat mengikat dan memiliki kekuatan hukum bagi pemerintah dan seluruh rakyat Indonesia. Hal ini dilakukan mengingat pentingnya pendidikan bagi mutu dan kualitas bangsa. Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia merupakan instansi pemerintah yang bertanggung jawab atas pendidikan di Indonesia. Beberapa tugas dari instansi pemerintahan ini meliputi penyelenggaraan pendidikan anak usia dini, pendidikan dasar, pendidikan menengah, pendidikan masyarakat, serta pengelolaan kebudayaan. Dalam rangka peningkatan mutu pendidikan di Indonesia terdapat beragam program prioritas yang dijalankan pemerintah. Program-program tersebut diantaranya, Peningkatan pembiayaan pendidikan di Indonesia, Digitalisasi sekolah untuk pendidikan di Indonesia, Peningkatan mutu tenaga pengajar, Peningkatan kualitas mutu kurikulum pendidikan di Indonesia, Revitalisasi pendidikan tingkat vokasi, Program pendidikan tinggi atau kampus merdeka, Peningkatan bahasa dan budaya. Dan didalam peningkatan kualitas pendidikan membutuhkan peranan guru sebagai tenaga pendidik, oleh sebab itu dibutuhkan iklim organisasi yang baik guna dapat membuat kenyamanan guru di dalam mengadakan proses belajar mengajar. Berdasarkan hasil uji hipotesis, variabel kepuasan kerja (X3) memiliki nilai probabilitas signifikansi sebesar 0,289 yang mana nilai tersebut 0,05 (0,289 0,05). a. Stres Kerja berpengaruh signifikan terhadap kinerja guru pada SDN Dr. Sutomo 1 Surabaya. b. Konflik tidak berpengaruh signifikan terhadap kinerja guru pada SDN Dr. Sutomo 1 Surabaya. c. Kepuasan Kerja tidak berpengaruh signifikan terhadap kinerja guru pada SDN Dr. Sutomo 1 Surabaya. Kata Kunci : Stres kerja, konflik, kepuasan kerja, kinerja, guru ABSTRACT Indonesia is a developing country which is currently under development. One of the developments carried out is in the field of education. Every Indonesian citizen has the right to education. In the process of carrying out education in Indonesia, Pancasila is the basic ideological foundation. This foundation is binding and has legal force for the government and all Indonesian people. This is done considering the importance of education for the quality and quality of the nation. The Ministry of Education and Culture of the Republic of Indonesia is the government agency responsible for education in Indonesia. Some of the tasks of this government agency include the implementation of early childhood education, basic education, secondary education, community education, and cultural management. In order to improve the quality of education in Indonesia, there are various priority programs run by the government. These programs include, increasing education financing in Indonesia, digitizing schools for education in Indonesia, improving the quality of teaching staff, improving the quality of the education curriculum in Indonesia, revitalizing vocational education, higher education programs or independent campuses, improving language and culture. And in improving the quality of education requires the role of teachers as educators, therefore a good organizational climate is needed in order to make teachers comfortable in holding the teaching and learning process. Based on the results of hypothesis testing, the job satisfaction variable (X3) has a significance probability value of 0.289, which value is 0.05 (0.289 0.05). a. Job stress has a significant effect on teacher performance at SDN Dr. Sutomo 1 Surabaya. b. Conflict has no significant effect on teacher performance at SDN Dr. Sutomo 1 Surabaya. c. Job satisfaction has no significant effect on teacher performance at SDN Dr. Sutomo 1 Surabaya. Keywords: work stress, conflict, job satisfaction, performance, teacher
Item Type: | Thesis (Bachelor (S1)) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kata Kunci : Stres kerja, konflik, kepuasan kerja, kinerja, guru. Keywords: work stress, conflict, job satisfaction, performance, teacher |
Subjects: | H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management |
Divisions: | Faculty of Economic and Business > Management Study Program |
Depositing User: | 42 Dian arif purnomo Uwks |
Date Deposited: | 12 Oct 2022 06:33 |
Last Modified: | 12 Oct 2022 06:33 |
URI: | http://erepository.uwks.ac.id/id/eprint/13017 |
Actions (login required)
View Item |
Downloads
Downloads per month over past year